Povolení tělesných trestů ve školách?!

7. dubna 2015 v 15:19 | Any |  Témata týdne
Pro nás doba dávno minulá, léta zapomenutá. Připomenutá jen chvílemi strávenými u Obecné školy.

Každý si dobře vybavíme scénu, kdy dostanou Eda s Tondou rákoskou přes ruce a ještě museli poděkovat. A že to muselo doopravdy hodně bolet.

A tímto znovuzavedením nemyslím zmiňované pravidelné trestání rákoskou, nýbrž jakousi poslední možnost, při jednání s nezvladatelným žákem. Tím mám na mysli to, že když už nebude jiná možnost a učitel se jednoduše neudrží, bude moci uštědřit žákovi jednu výchovnou.

Jasně, ne každý může být pro. Můžete říct, že učitelé by měli mít dost pevné nervy na to, aby se nenechali vyprovokovat, ale to si mají nechat skákat po hlavě?? Mají snášet urážky, posměšky a všechno, co si na ně žáci vymyslí?? Pokud chcete znát můj pohled i na téma týkající se respektu, mrkněte se na můj starší článek Kdo by měl mít respekt??

Ovšem na druhou stranu, dokážete si představit ty matikáře, fyzikáře a jiné vyučující, kteří konečně mohou jemně udeřit natvrdlého žáka?? A jak hodinu co hodinu od nich chodí žáci s odřeninami od pravítek, bodnými ranami od kružítek nebo modřinami od prostorových modelů nejrůznějších atomů?? Dosti legrační představa.

I když jsem proti brutálnímu násilí, své spolužáky bych někdy uděřila taky. A to nejen za jejich vědomosti, které by určitě nebyly hlavní příčinou trestání, ale hlavně za jejich chování. Dát jim ránu a zakřičet "proberte se!", to bych chtěla udělat. Učitelům se někdy až divím a obdivuji jejich pevnou vůli. Při jejich povolání bych si domů pořídila boxovací pytel, abych to ze sebe nějak dostala.

Každý by si nejspíš po pár ranách dvakrát rozmyslel, jak se bude chovat.

Ano, jsem žákyně ZŠ. A ano, čtete dobře, nevadilo by mi zavést tělesné tresty do škol.

Byla bych moc ráda, kdyby tenhle článek rozvířil nějakou diskuzi, protože mě zajímá váš názor.

Any
 

9 lidí ohodnotilo tento článek.

Anketa

Jste pro zavedení tělesných trestů??

Ano
Ne
Nevím

Komentáře

1 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 7. dubna 2015 v 15:39 | Reagovat

Angličtinář na základce kluky, když mu dělali bordel na hodině, vytáhnul za ty vlásky nad uchem z lavice a napomenul je - minimálně na chvíli dali pokoj a bylo to výhodné pro obě strany. Je to bolelo,t akže dali pokoj a zároveň si to vyřídili na místě a netahali do toho rodiče nenechali to stupňovat. Nebo chemikář dával klukům lepáka, když řvali, taky na to nikdo neumřel. A máma mi říkala, že jeden jejich učitel vždycky přišel k dotyčnému a zeptal se: Facku nebo poznámku? - většina volila asi jasně :D Prostě když už žák svoje otravování vygraduje natolik, že je nesnesitelné, budou mu volný poznámky i napomínání, tam se nedá jinak, než ho utnout ránou.

2 AB AB | E-mail | Web | 27. dubna 2015 v 14:31 | Reagovat

Máš úplnou pravdu, to, co si dovolí většina dnešních smradů na prvním stupni ZŠ jsem si nikdy nedovolila ani když se mnou puberta cloumala jak jen to šlo. Díkybohu jsem měla rodiče, kteří když učitelé jen pípli že moje chování je občas zvláštní, neváhali mi jednu střelit a to samý říct i učitelce. Bohužel většina dnešních rodičů berou každé křivé slovo proti jejich nevychovaný ratolesti jako útok atp...
Igy Hnízdo to prostě řešil krásně elegantně. Kéž by se jeho postupy daly aplikovat i dnes.

3 Bety Bety | Web | 27. dubna 2015 v 14:58 | Reagovat

[1]: Víš, co si myslím já. Jelikož jsem ještě stále žákyní ZŠ, vím, že dnes už by si někteří vybrali tu poznámku. Je jim to prostě jedno, co budou mít na vysvědčení, co jim kdo řekne. No, prostě na školu kašlou.

4 svetpodlechris svetpodlechris | E-mail | Web | 27. dubna 2015 v 15:02 | Reagovat

Jsem v 5. třídě a co dokážou moji spolužáci, je někdy k breku. Jakmile zazvoní, vyřítí se z lavic a začnou se pošťuchovat. Například dnes, po geometrii, jsme měli na lavicích pravítka. A co se minulou hodinu stalo bylo, že někdo z mých velice inteligentních spolužáků vyhlásil "pravítkovou bitku". S prominutím debilové, co se toho chytli, prostě vzali nějaké pravítko z lavice, bylo jim jedno, čí je, a prostě to po sobě házeli. Já na ně zírala s výrazem "to jako fakt?" ... Najednou se ale někdo trefil do tabule. A pravítko nakřuplo. A toho se chytli další. A bylo to tak, že nakonec všechna pravítka praskla. V tom ale přišel do třídy pan učitel, který asi z toho bordelu nebyl nadšený, žáky poslal do lavice, zařval "TI, KDO TAM BYLI, AŤ DAJÍ RUCE NA LAVICI", vzal svoje velké pravítko, a majzl je přes ruce. Navíc jim z lavic vzal žákovský a dal jim poznámku. Jelikož někteří, co tam byli, lhali, že tam nebyli, řekl, ať dáme ruce na lavici všichni. A bolelo to, to mi věřte. Ale chuligáni by dostat měli. A ještě víckrát, než jednou! Určitě by je to přešlo.

5 svetpodlechris svetpodlechris | E-mail | Web | 27. dubna 2015 v 15:02 | Reagovat

Jsem v 5. třídě a co dokážou moji spolužáci, je někdy k breku. Jakmile zazvoní, vyřítí se z lavic a začnou se pošťuchovat. Například dnes, po geometrii, jsme měli na lavicích pravítka. A co se minulou hodinu stalo bylo, že někdo z mých velice inteligentních spolužáků vyhlásil "pravítkovou bitku". S prominutím debilové, co se toho chytli, prostě vzali nějaké pravítko z lavice, bylo jim jedno, čí je, a prostě to po sobě házeli. Já na ně zírala s výrazem "to jako fakt?" ... Najednou se ale někdo trefil do tabule. A pravítko nakřuplo. A toho se chytli další. A bylo to tak, že nakonec všechna pravítka praskla. V tom ale přišel do třídy pan učitel, který asi z toho bordelu nebyl nadšený, žáky poslal do lavice, zařval "TI, KDO TAM BYLI, AŤ DAJÍ RUCE NA LAVICI", vzal svoje velké pravítko, a majzl je přes ruce. Navíc jim z lavic vzal žákovský a dal jim poznámku. Jelikož někteří, co tam byli, lhali, že tam nebyli, řekl, ať dáme ruce na lavici všichni. A bolelo to, to mi věřte. Ale chuligáni by dostat měli. A ještě víckrát, než jednou! Určitě by je to přešlo.

6 Terka Terka | E-mail | Web | 27. dubna 2015 v 15:08 | Reagovat

Souhlasím, máme ve třídě dost nezvladatelný kluky, který bych dokonce i já někdy nejradši zmlátila. Divím se učitelům naší školy, např. jeden kluk začal strkat do učitele a křičet na něj + chvíli před tím dal pěstí spolužákovi a před hodinou nadával jiným spolužákům. Další kluk na nás útočí kružítkem, hraje si, že jsme zombie. To ani nemluvím o nadávání učitelkám a vzájemném chování, kde se pereme(to je normální) vzájemně si krademe věci(tedy spíš kluci) a spoustu dalšího. Souhlasím s tělesnými tresty ve školách. Napomínání a poznámky u nás nefungují a učit se v naší třídě se nedá, nedivím se učitelům, co na nás pořád jen křičí.Nebo spíš učitelkám, k učitelům mívají kluci od nás respekt, hlavně k našemu učiteli občanky :D a pak k třídnímu. K našemu fyzikáři ani tak ne :/ I já jsem pouhou studentkou ZŠ...

7 Caroll♡ Caroll♡ | Web | 27. dubna 2015 v 15:15 | Reagovat

Jako určitě si myslím, že kdyby už od školky za nesprávné chování trestali vychovatelky a učitelky děti "jednou výchovnou", chovala by se dnešní mládež zcela jinak. Ale jelikož se tak nestalo, začala se dnešní mládež chovat a jednat tak, jak jedná a můj subjektivní názor je ten, že i kdyby se teď vrátili tělesné tresty, už by to moc nepomohlo, alespoň naší generaci ne. Já jsem spíš toho názoru, že když jde učitel/ka na žáky milou, vstřícnou a zábavnou cestou, nejsou žádné fyzické tresty potřeba. Jasně, že občas učitelovi rupnou nervy a zakřičí si, ale když je ten učitel jinak v pohodě a jak říkám - hodnej, vstřícnej, zábavnej, tak ho ty žáci v tu danou chvíli i poslechnou :)

8 Loretten Loretten | Web | 27. dubna 2015 v 15:42 | Reagovat

Někdy by malej harant protivnej drzej potřeboval dostat, ale otázkou zůstává, kdy je to přijatelné a kdy už si kantor jen neoprávněně vybíjí vztek? :/ Já věřím, že taková maitkářka by ráda občas někomu mlátila hlavou o tabuli, ale na ty permutace a variaci a podobný-ice nemá každej mozek.Těžké, těžké...dilema.

9 necroparanoia necroparanoia | E-mail | Web | 27. dubna 2015 v 15:44 | Reagovat

Jsem jednoznačně pro. Když vidím, co si děti dovolí, říkám si, že kdybych si to samý dovolila já, dostala bych zprava, zleva a ještě bych byla ráda, že byla máma tak hodná. Ale musím podotknout, že to nikdy nebylo potřeba, protože jsem si nikdy nic takovýho nedovolila.

10 protiva protiva | E-mail | Web | 27. dubna 2015 v 15:51 | Reagovat

Pracovala jsem v družině (1. - 5. třída), nyní ve školce a ano, někdy by si to dítě jednu "výchovnou" vážně zasloužilo... často jsou ty děti tak drzé, že se nestačím divit...

11 Katherina Katherina | Web | 27. dubna 2015 v 16:38 | Reagovat

No tak ke článku se radši vyjadřovat nebudu protože si myslím že je to uplná blbost ale k tvému blogu bych měla jednu připomínku. Máš po pravé straně tmavý pruh a jak má asi někdo přečíst to černé písmo v tmavém pruhu?!?!

12 Hidraww - hidraww.blog.cz Hidraww - hidraww.blog.cz | Web | 27. dubna 2015 v 16:40 | Reagovat

Tak toto mě upřímně rozsekalo. Nevím jestli souhlasím či ne. Ale nejspíš ano. Abych to upřesnila - nesouhlasím z části kvůli tomu, že někteří učitelé by si rádi připustili trošku poněkud více než by měli. Přece jenom, kdyby to s tělesným trestem přehnali, mysleli by si, že dítě doma řekne, že ho uhodili a jelikož by to bylo povolené, rodiče by to moc nerozhodilo. No a souhlasím kvůli tomu, že opravdu bych profackovala většinu třídy. To je neuvěřitelné, jak někdo dokáže být drzej... :-?

13 Nico Nico | Web | 27. dubna 2015 v 16:43 | Reagovat

Když vidím co si moji spolužáci dovolí k učitelům, klidně bych to zavedla taky. Protože aby to odnášeli ti učitelé, to mi nepřijde fér. Navíc když je to kolikrát jedno i rodičům.

14 P. P. | Web | 27. dubna 2015 v 17:11 | Reagovat

[11]: Katherina: Tak to se ti to asi blbě načetlo, nejdřív se zamysli, až pak kritizuj. ;)

Jinak, já bych tělesné tresty také zavedla.

15 K. K. | Web | 27. dubna 2015 v 17:22 | Reagovat

Já s tělesnými tresty ve školách nesouhlasím. Myslím si, že by to měla být výhrada výhradně rodičů. Ti by naopak určitě od fyzického trestání (samozřejmě přiměřeně) rozhodně ustupovat neměli. Nic nenaučí dítě lépe, že něco nesmí, než jedna výchovná přes zadek.

16 Claire Claire | E-mail | Web | 27. dubna 2015 v 17:23 | Reagovat

Ano, souhlasím s tebou.

Čas od času by si ti haranti zasloužili dostat na hnědku, není možné to, co si dovolují někteří k dospělým nebo k lidem našeho věku (nemluvím o úctě nebo kdovíco, ale ta naprostá vulgární arogance je k pláči).

Stejně tak jako bych si přála nějaké věkové omezení pro elektroniku, vždyť tohle není možné.

17 Anior Anior | Web | 27. dubna 2015 v 18:02 | Reagovat

Někdy je to lepší, ale někdy je lepší jen lehce naznačit. Záleží na povaze a chrakteru člověka, kterého trestáš. Samozřejmě, nemůžeš jen napomenout žáka, co posté schválně vyrušil třídu a tvoje výhružky ho nezastrašují. Ale naopak: musíš uznat, že někdo, kdo se chce jen předvést, ale bojí se výhružky učitele, nesmí být trestán hned tělesně, když ho zastraší pouhá výhružka. Ale někteří učitelé tento zákon porušovali, například, když na klavír na hudebce udělali chybu, bez sebemenšího kousku svědomí chladně zaklapla klavír a přiskřípla jim prsty. (Pak ji vyhodili a od soudu ještě s podmínkou.)

To je můj názor.

18 Kkkakaka Kkkakaka | 27. dubna 2015 v 18:06 | Reagovat

Jsem sice pořád žákyně - učitelka nikdy! - ale zrovna dneska jsem v náladě, kdy bych tělesné tresty povolila a s obrovským nadšením. :-?

Máme ve třídě jednoho idiota, každého provokuje a dneska se bohužel zaměřil na mě. Nejdřív mě mlátit dřevěnou koželkou asi 10 cm dlouhou do hlavy a když jsem mu řekla, ať toho nechá. Nechal toho? Ne! Dostala jsem do hlavy ještě dvakrát - pak ho okřikla učitelka. Na chvíli mi sice dal pokoj, ale pak našel jakousi krávu, co si skládaly děti z prvního stupně a dal mi jí na hlavu. Schodila jsem jí, ale on mi jí tam dal zase! Tak jsem se prostě neudržela a loktem ho praštila. (A kdybych chtěla, rána by byla daleko větší a trefila bych se do břicha a ne do ruky.) 8-) Pak má ten blbec tu drzost mi nadávat. I když jsem mu jasně říkala, že na mě nemá šahat. ???

Takže já jsem pro.

19 Banshee Banshee | Web | 27. dubna 2015 v 18:33 | Reagovat

Souhlasím s tresty. Na základce to bylo strašný, kluci na sebe museli pořád upozorňovat, kvůli nim jsme měli hodně dusno ve třídě. Na střední je to o hodně lepší, ale občas by to chtělo některé proplesknout.

20 Nami Nami | Web | 27. dubna 2015 v 18:38 | Reagovat

Dobrej učitel zvládne sebeidiotštější třídu bez tělesných trestů. Naše třídní na základce měla takovou autoritu, že se nikdo neopovážil a ni pípnout a nikdy nemusela křičet.

21 Elis Elis | Web | 27. dubna 2015 v 18:50 | Reagovat

Taky ještě trčím na základce, a taky bych zavedla tělesné tresty.. Proč ?
Jak jsi zmínila - kvůli nezvladatelným žákům.. Jim je poznámka zcela u zadnice a důtka taky, tak co jiného než ho prostě praštit? Zapamatují si to líp..

22 NicNikdo007 NicNikdo007 | 27. dubna 2015 v 19:10 | Reagovat

Taky jsem žákyně základní školy a naprosto s tebou souhlasím. Při chování mích nezvladatelných (mentálně retardovaných....říkám protože to už není normální co dělají) by takových pár trestů neuškodilo. Alespon by měli respekt. ;-)

23 Weiler Weiler | Web | 27. dubna 2015 v 19:12 | Reagovat

Až na to, že fyzický trest nic neřeší. Fyzické tresty nevykazují lepší výsledky ve zlepšování kázně, než jiné tresty. Myslíš si, že by skutečnýmu sígrovi vadil sem tam pohlavek? Nezvladatelný dítě ti zvysoka kašle na to, jestli ho mlátíš.

24 Dena Hviezdička Dena Hviezdička | Web | 27. dubna 2015 v 19:20 | Reagovat

,,modřinami od prostorových modelů nejrůznějších atomů" < pobavilo :-D.

A ja som proti, niektorí učitelia to môžu zobrať príliš vážne a môžu žiakovi aj nejako vážne ublížiť. A ak už, tak maximálne niečo na spôsob spomínanej rákosky.

25 Lenci Lenci | Web | 27. dubna 2015 v 19:26 | Reagovat

Keby to malo nejaký efekt o čom pri dnešnej mládeži pochybujem, prečo nie. Ale treba myslieť aj na dušičky ako som bola ja :D mali sme učiteľku ktorá kričala a trestala pravítkom (nakoniec ju za to vyhodili) a ja som každé ráno grcala od nervov.. pritom na mňa bola dobrá, mala ma rada no i tak som mala nervy... takže neviem ťažko povedať.

26 ChilliPepper ChilliPepper | Web | 27. dubna 2015 v 19:47 | Reagovat

Určitě bych tyto tresty vrátil, protože někteří mí spolužáci se opravdu neumí chovat!

27 Julie Françoise Julie Françoise | Web | 27. dubna 2015 v 19:51 | Reagovat

Lidi, jen jednu poznámku. Zdá se, že přesně všichni víte, "kudy na ty smrady". Jenže - je mezi vámi jeden jediný učitel? Nebo někdo, kdo má vlastní děti? Ani těch druhých by se nejspíš vzhledem k věkovému průměru na blog.cz moc nenašlo... Takže klídek a povíme si to za pár let, jací z vás budou rodiče... Vím o mnoho lidech, kteří byli v mládí stejně "od rány" jako vy, ale až se jim narodily vlastní děti, měli byste vidět tu změnu :-)
Než se někdo zeptá - je mi 23, sama zatím děti nemám a dělám si při studiu na fildě pedagogické minimum. Učit hodlám na gymnáziích, na ZŠ bych kuráž neměla. Osobně si nemyslím, že rána cokoli vyřeší, nicméně možná až budu stát před třídou nezvladatelných puberťáků, budu mluvit jinak. Zatím jsem ale během praxe s kázní vážné problémy neměla.

28 Asi gymplák Asi gymplák | Web | 27. dubna 2015 v 19:58 | Reagovat

Lol. Na střední to bude mnohem lepší - teda pokud nepůjdeš na zvláštní, jinak už se všichni ze základky změní a začnou brát aj zodpovědnost (páč na střední to prdel není, za každou píčovinu můžeš dostat zhoršené chování až to může vést i k vyhazovu, na základce to ale bohužel nedělaj).

A navíc, dokázala by sis přesně představit, co by to způsobilo? Jo, možná se někdo přiučí, ale né každej učitel je dobrý - někdo by toho mohl zneužívat, a to nikdo fakt nechce (dostat facku, že nemáš domácí úkol a možná aj horší)..

Já nechápu ani jak se můžeš tak mladá k tomu vyjadřovat, vidíš to pouze jen ze svého pohledu, z pohledu, jakého bys to chtěla vidět. Ale na ostatní možnosti fakt nekoukáš.

Tělesné tresty mohou být povoleny  rodiči (když jsem byla na základce, tak to tak aj udělali, páč rodiče věděli, co maj za dítě naprostýho debila, ale nic s tím sami udělat nemohli)..

Zkus se nad tím zamýšlet hlouběji, prosím.

29 Illumináti Illumináti | Web | 27. dubna 2015 v 20:57 | Reagovat

such tresty
                 much tělesné
         wow
                 very škola
   8-)  8-)  8-)  8-) 8-)

30 Sandy Sandy | Web | 27. dubna 2015 v 21:01 | Reagovat

Ja osobne sa k tomu vyjadrím tak, že je to NUTNÉ zaviesť !!! Každý v tejto dobre sa stále pozerá do mobilu (aj ja, ale aspon sa na nom nehrám, ani nerobím selfi ale čítam si knihu) :-) Čo sa týka mojich spolužiakov tak tiež by som im raz za čas nejakú tú facku dala :-D Sú úplne blbý :)Ani aj nie som nejak moc múdra ale snažím sa počúvať a dávať pozor na hodinách ale ked tam stále niečo hučia a kričia tak sa to neda!!!!!
Aj ja chodím na ZŚ :-D

31 angelaworld angelaworld | 27. dubna 2015 v 21:03 | Reagovat

Podle mě by tělesné tresty měli být povoleny. Tedy pokud' učitelé chtějí aby žáci měli aspoň špetku respektu. Já jsem v šesté a chováme se, no... na první. Jeden v hodině nedává vůbec pozor a doma vše musí dodělávat, druhý má pusu otevřenou víc než dost  a ostatní, tak trochu taky. Naopak ve vedlejší třídě by tělesné  tresty byli zbytečné :-D  protože jsou to "zlatíčka".

32 Žolanda Žolanda | E-mail | Web | 27. dubna 2015 v 21:05 | Reagovat

Zavedla bych tělesné tresty klidně, ale v dnešní době by to byl asi problém, protože  dítě by mělo tento trest dostat zaslouženě a taky s myslím, za nějaký velký prohřešek. V dnešní době si může říkat učitel skoro každý druhý, ale málo kdo na to skutečně má, jak psychicky nesmí se hned nechat vykolejit, tak i co se týče po stránce, jak vypadá.. žáci přeci jenom budou poslouchat radši někoho, kdo má dva metry než nějakého liliputa, který se sice bude snažit vše vyřešit rákoskou, ale to také není vždy nejlepší možnost. Museli by být takový učitelé kteří by měli rozum a ne být takový jako většina učitelů na základkách.

33 Any Any | Web | 27. dubna 2015 v 21:13 | Reagovat

[28]: Promiň, ale tohle je filozofie mého blogu. Píšu sem svoje subjektivní názory a vy ostatní s nimi souhlasit můžete a nemusíte. Samozřejmě, že by ty tresty nebyly první možností a taky při více těchto incidentech už by se to vážně řešilo. S vyučujícím, se žákem, se žáky. Ale jsem ráda, že tento MŮJ názor vyvolal takovouto diskuzi :)

34 surpan surpan | E-mail | Web | 27. dubna 2015 v 21:21 | Reagovat

Souhlasím. Je mi 28, a v době na základní škole jsem jich pár dostal. Měli jsme učitele z dob obecné školy, který byl fakt tvrdej, dával facky, čela, házel křídu, houbu...ale vše jen jednou. Pak už nemusel.
V páté třídě jsem dostal od třídní učitelky že jsem na ní bafl. No nečekal jsem, že je za dveřma zrovna ona :-D Dostal jsem facana, až jsem si druhou dal o zeď a hned jsem si to rozmyslel.
Nulový respekt od fakanů, kteří si myslí, že si lze k dospělému dovolit vše, je cesta do pekel. Jenže lidstvo je tlačeno, že tohle je špatně. Takže šikanovanej učitel jde do blázince a zmrdi pak do politiky :-D

35 chudobka1970 chudobka1970 | Web | 27. dubna 2015 v 21:44 | Reagovat

Budu se vymykat. jsem jednoznačně proti! Na zdravce jsem dostala jednu za uši a byla jsem v tom nevinně. Učitelka neviděla do vaničky s koupající se panenkou. Myslela, že má hlavičku ve vodě. Tak mi jednu švihla. Spletla se. I to se bohužel stane. Tělesné tresty by podle mého názoru měly patřit minulosti. Učitel, který nedokáže zaujmout, zkrotit, potažmo být autoritou, by měl hledat příčinu v  první řadě u sebe.

36 Grumpy Grumpy | Web | 28. dubna 2015 v 7:49 | Reagovat

Pár let zpátky jsem četla o případu, kdy se učitel neudržel, vlepil smradovi facku, smrad si stěžoval rodičům, rodiče řediteli a učitel z toho spáchal sebevraždu. Je nutné si v první řadě uvědomit, proč se to děje, proč děti nemají k ničemu respekt. Ono je totiž dneska v módě dávat přednost kariéře na úkor dětí a děti svěřit do péče chůvě - televizi/počítači. Popř. jsou tu i děti vychovávané tou slavnou metodou "jako osobnosti", kdy se jim v podstatě všechno dovolí, všechno podřídí a nemusí mít z nikoho/ničeho respekt. Když výchova doma selže, tak si nedovedu představit to peklo, co musejí prožívat učitelé...

Nápad na vrácení výchovných lepanů do škol je sice zajímavý, nicméně brzy se nám chystají zakázat jakékoliv trestání dětí. Jestli dopadneme jako tady na severu, kde se rodiče musejí držet zpátky, aby na ně děti nezavolali sociálku za naplácání na zadek, tak to se máme už opravdu na co těšit.

37 Blanka Blanka | Web | 28. dubna 2015 v 9:02 | Reagovat

Nejsem pro týrání dětí, ani pro obecné násilí, ale nikdo mi prostě nevymluví názor, že jsou dnešní děti nevychované. Ještě před pár lety se prostě neposlušnému dítku dalo na zadek. Taky jsem tak byla vychovávaná a žádné psychické následky to na mě opravdu nezanechalo :-D Dnes ale maminky dětem vysvětlují ,,Miláčku, tohle ale nesmíš dělat, nedostaneš svou oblíbenou svačinku!" No do pr**** to je teda trest :-D Většina dnešních smradů je tudíž nevychovaná, ovšem skrývá se to za hyperaktivitou. Doopravdy hyperaktivních dětí, kteří jí trpí totiž tolik není :-)  

ANO, jako budoucí učitelka jsem pro zavedení trestů ve škole (ovšem za nekázeň, nikoli za nevědomost). Protože očekávám, že za pár let budou nosit žáci do škol nože a když se jim něco nebude líbit, tak mě snad vzteky podříznou :-?

No...To jsem se zas rozhořčila :-D

38 ~Yoshio~ ~Yoshio~ | Web | 28. dubna 2015 v 9:07 | Reagovat

Máš pravdu.Taky si myslím,aby se takové tresty vrátily,hlavně do té třídy,do které chodím.Žádný respekt,ani nic podobného neznají.Chovají se jenom tak,jak se jim chce.Doufám,že se s tím něco provede,a že snad co nejdřív půjdu na střední,abych ty idioty už nikdy nemusela vidět. :-)

39 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | 28. dubna 2015 v 9:37 | Reagovat

Jasně holka, ty seš ale chytrá. Vraťme tělesný tresty do škol!!!
Víc deprimovaných dětí, víc strachu, víc zakomlexovaných učitelů, co si budou na dětech vybíjet svoje problémy...
Pokud si učitel musí vynucovat respekt mlácenim, i třeba těch nejhorších tzv. parchantů, tak neni pedagog  a měl by změnit zaměstnání.
To, že děti nemaj respekt je problém, kterej se nenapraví navrácenim tělesných trestů. Na mě kdyby učitelka v pozdní době mých základoškolských let vztáhla ruku, tak asi dostane jednu zpátky ode mě. Protože co si budeme povídat,  člověk je v těch 14-15 už relativně rozumná a samostatná bytost...

40 Bublushka Bublushka | Web | 28. dubna 2015 v 10:34 | Reagovat

tělesné tresty jsou ať už z jakéhokoliv důvodu projevem slabosti- člověk, který na někoho vztáhne ruku to prostě nezvládl a ujeli mu nervy... ano někdy se zdá že to jinak nejde, ale věřte, že jde- trest možná pomůže, protože se potrestaný lekne, ale nevidím to jako správné, ve škole bych určitě tresty znovu nezaváděla, protože by pak mohlo dojít k mnoho nevyjasněným políčkům kvůli každé blbost... učitelé by se prostě měli učit trpělivosti a pokud ji nemají, tak nemají co učit- protože těm lidem nebude jeden políček stačit

41 Coneja^^ Coneja^^ | Web | 28. dubna 2015 v 17:32 | Reagovat

Povolila bych to v určité míře na základkách - protože tam je to strašný .. Střední školy, gymply a výš mi už přijdou docela snesitelné ..

42 naoki-keiko naoki-keiko | Web | 4. května 2015 v 10:36 | Reagovat

No, já jsem proti.
A není to proto, že by to ty malé chudinky bolelo, ale proto, že by to bylo nespravedlivé trestání.
Když chodíš na ZŠ určitě víš, které děti tam nejvíc otravují- bývají z těch "lepších" rodin, kde jejich rodiče jsou moc zadobře s vedením školy. Myslíš, že by si takový obyčejný učitel něco na toho spratka dovolil, kdyby věděl, že ho to může stát místo? Pravděpodobně ne. Jenomže ten spratek by otravoval dál a tak by se učitel se svojí možností někomu dát co proto by se čím dál častěji vybíjel na někom o koho se rodiče příliš nestarají nebo jej aspoň neoblažují opičí láskou. Anebo třeba by čas od času mrskl přes prsty nějakého tichého slušňáčka, kterého všichni šikanují a učitelé s tím nechtějí nic mít. Tak aby mu dali za vyučenou aby s tím "neotravoval". Myslíš, že by to pak bylo lepší? Teorie je sice pěkná, ale uvědom si na kom by byla uplatňována. Bylo to tak i v minulosti, děti sedláků (na vesnici) nikdo tělesně netrestal. To je můj důvod proč se klepu aby se tohle nevrátilo.

43 Any Any | Web | 5. května 2015 v 6:32 | Reagovat

[42]: Nevím, jak to bylo nebo je u tebe, ale řekla bych, že na naší škole se na tyhlety "lepší" rodiny nehraje. A i když jsou někteří rodiče možná nějakými těmi sponzory, tak u nás pořád platí jeden metr na všechny. Rozhodně bych neházela všechny školy do jednoho pytle.

44 Amia Amia | Web | 16. září 2015 v 22:38 | Reagovat

Přesně jak říkáš, nikdo na to neumřel. Nejhorší jsou rodičové, kteří spíš seřvou učitele, protože to jejich dítko je přece nejúžasnější.
Jedna výchovná by se občas vážně hodila. Ne mlátit rákoskou přes chodidla, ale vytáhnout za ucho? Jasně!

45 ZdenekE ZdenekE | E-mail | Web | 29. dubna 2017 v 10:27 | Reagovat

Velmi pěkný blog, těším se na nová pracovní místa

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama